Pages

Thursday, April 14, 2011

Ibu kandung dan ibu pangilan

Salam semua..

Apakah erti IBU dalam diari kehidupan korang semua? Siapa kah ibu korang semua? Sejauh maner sayang korang dekat IBU korang? Sejauh bumi dan pluto or lebih dari itu..

Dan kemungkinan besar korang akan jawab 

Kasih sayang saya terhadap ibu tidak terkata dan tergambar

Adakah aku berhalusinasi ? Jika korang terpenah terluka kan Ibu korang lebih cepat korang mintak maap cepat2 tau...

Sebenarnya aku nak kongsi lah pendapat aku tak kala tadi aku tengok gelagat pelajar kat Dewan makan kat tempat aku..hai klo mak diaorang ada sekali uh mesti kecik hati.

Ye lah bagi aku ibu adalah gelaran kepada wanita yang telah melahirkan aku , membesarkan aku , memberi aku makan minum ,tempat tinggal dan pendidikan dalam diri aku ini..Tapi apakah makna jika korang memangil penjual makanan kat dewan makan itu IBU @ EMAK @ MAK...

Aku  rasa macam pelik, perlu ke memangil orang yang menjual makanan kat korang semua itu emak , orang yang memberi korang makan tapi berbayar dan korang memanggil mkcik itu Ibu..oh aku rase macam bersalah dekat ibu jika aku buat macam tu..

Korang kalo pernah buat cam2 harap stop lah, memang lah korang nak tunjuk rasa hormat tapi jangan lah sehingga begitu sekali...

Menghormati orang tua itu memang lah perlu tapi macam keterlaluan lah kan.Ini pendapat aku lah sebab aku pernah buat dan tengok muke ibu aku ketika itu.

Nampak raut wajah ibu ketika itu berubah sama sekali..Jadi kat kawan2 yang pernah buat macam tu fikir2kan lah..

Ibu saya ada seorang sahaja dalam muke bumi ini , Aku harap korang protect lah title IBU itu yer!


p/s D.A : ini pendapat aku sahaja lah, yang lain2 itu terpulang kat korang untuk berfikir...SAYANGILAH IBU ANDA

2 comments:

  1. a'ah sayang sangat.. sy xduk dgn mak kandung, tapi mak kandung pun sayang jgak..hehhe
    >>salam pkenalan... dtg dr blog abg ben..dah follow, jom follow sy jgak untuk smgt lagi sy bblog.. rizaros.blogspot.com :)
    trima kasih :))

    ReplyDelete
  2. @rizarossy pun! tpi kdang2 mcam sye mention kt atas lah! kdang2 syup bila ingt mk kite kn3

    ReplyDelete

Muke Cumel Hero Lah

‎(●*∩_∩*●) ╠╬╬╬╬╬〠╬╬╬╬╬╣ (*^ -^*) (-'_'-)(◡‿◡✿) (◡‿◡✿) (◕‿◕✿) (✖╭╮✖) (≧◡≦)(✿◠‿◠) (◑‿◐ )(◕‿- )✖‿✖ ಠ_ಠ (╥_╥) (╯_╰)(╯3╰) (╯▽╰) (⊙▂⊙) (∪ ◡ ∪) (≧ω≦) o(≧o≦)o ٩(-̮̮̃-̃)۶ <(((((((((((((( (◕‿◕)⊰ ◤(¬‿¬)◥ ♥╣[-_-]╠♥ ¯\(©¿©)/¯ (x(x_(X_ x (O_o)x_x)_X)x)\m /^.^\ m /(~▽)~(6ω6)(6?6)(◑O◐)(¬▂¬)(a❤‿❤a)(✿ ♥‿♥)(a♥‿♥a)(^o❤‿❤)^o٩(͡๏̯͡๏)۶٩(-̮̮̃•̃)۶٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶(a◕‿◕a)(╯5╰,)‹(•¿•)› d|-_-|b d(-_-)b (⊙_◎) (─‿‿─) (⋋▂⋌)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...